top of page
  • Toma Traian

Statele Unite ale Americii

In urma, cu aproximativ 2 ani, mi-am petrecut o treime din vara, in Statele Unite ale Americii, alaturi de matusa, unchiul si cei doi verisori de ai mei. Daca ar trebui sa descriu aceasta experienta intr-un singur cuvant atunci acela sigur ar fi, inedita. Toata calatoria s-a simtit ca un vis devenit realitate intrucat acel copil din mine mereu a dorit sa ajunga in acel loc de care a auzit atatea si sa-l simta pe pielea sa.

Am plecat pe 1 August de la Bucuresti si dupa un drum de 14 ore, am ajuns in Washington DC. Cum te-ai astepta intr-un aeroport american, a trebuit sa asteptam pentru inca 2 ore doar pentru a trece de securitate si dupa am fost intampinati de matusa mea si familia ei.



Acesta “sedere” a fost, as putea spune impartita in 3 mari parti. Familia matusii mele locuia in West Virginia deci ocazional ne-am fi plimbat si prin Washington, dar in general stateam la casa lor. Acolo am incercat sa vorbim si sa practicam cat mai multe activitati. Si desi primele zile au fost mai mult acomodante intrucat eram obositi de la schimbarea fusului orar, urmatoarele 2 saptamani am incercat sa vizitam cat mai multe monumente cum ar fi: “The Washington Monument”, “Lincoln Memorial” sau “The Tomb of the Unknown Soldier”. De obicei dupa aceste vizite, ne-am plimba prin oras, intrucat matusa noastra incerca sa cuprinda cat mai multe lucruri intr-o zi, asa ca rareori plecam din oras, mai devreme de 6. In acel timp, in care nu vizitam niciun monument, incercam sa ne uitam dupa suveniruri si sa ne simtim bine in general, stiind cat de norocosi eram sa ajungem acolo. Totodata, am reusit sa mancam la fel si fel de restaurante, fie ca erau indiene, mexicane, japoneze sau thailendeze de unde chiar am adoptat o reteta a “Ceaiului Thailandez” pe care inca si azi o folosim.



Toata acea perioada se simtea ca un vis, insa nu avea sa se opreasca acolo. Cea de a doua parte a calatoriei a fost traversarea intregii tari cu avionul pentru a vedea “The Grand Kanyon”. Tin minte cum pentru aproape 6 zile, ne-am trezi la 6 dimineata si am pleca pe drum, cam cate 10 ore cu masina, cu anumite opriri desigur in care ne-am relaxa sau am face poze la curiozitatile din jurul nostru. Intr-un final ajunsesem la Grand Kanyon si desi cliseic, a fost o experienta de neuitat. Tot in acea perioada, ne-am decis sa mergem pana in Los Angeles urmand dupa sa mergem in Las Vegas pentru doua noptii dupa care ne-am intoarce.

Cred ca vizita noastra in Los Angeles a fost partea mea preferata intrucat toti oamenii pe care i-am intalnit au fost foarte prietenosi si am avut ocazia sa mergem la parcul “Universal Studios” unde ne-am dat in montagne russe-uri bazate pe francize de filme cum ar fi: “Harry Potter”, “Transformers” si “Fast and Furious”. Insa partea cea mai interesanta pentru mine cel putin, a fost cea in care am facut un tur prin setul unor filme faimoase cum ar fi “Back to the Future”, “Once upon a time in Hollywood” sau ”Psyhco” care pur si simplu m-au impresionat asa de tare incat doream sa particip la acel tur inca o data. Dupa o zi intrega petrecuta in parc, ne-am plimbat pe Hollywood Boulevard unde am putut vedea cladirile de la Gala Oscarilor sau alte show-uri TV. Am avut oportunitatea sa si fac poze cu stelele actorilor mei preferati si numele lor inscriptionat pe bulevard.



Intr-un final, am plecat inapoi spre Washington dar pentru a ajunge a trebuit sa trecem prin New York unde am stat doar o noapte dar am putut vizita Times Square si am si mers cu metroul si autobuzul prin oras, pana in Brooklyn.

Dupa, ne-am intors la Washington unde in ultima saptamana, datorita faptului ca incepea scoala, cat si serviciul pentru matusa si unchiul meu, am petrecut mai mult timp singuri acasa. Insa intr-una din zile am mers la liceul verisoarei mele, aceasta oferindu-ne un scurt tur si facandu-ne cunostinta cu pritenii ei, cu care am mers impreuna la un Escape Room.

In ultima zi, ne-am luat adio si am sarbatorit cu un ceai thailandez insa din cauza unei probleme la aripa dreapta a avionului, zborul a fost anulat. Asa ca, mai castigasem o zi de petrecut impreuna si ca intr-un film, cat si mai poetic, de data asta ne-am luat ramas bun intr-un parc, din apropiere, un loc ce s-a simtit mult mai adecvat pentru acesta ultima vedere.

Nici azi, nu pot sa-mi exprim bucuria si recunostinta pe care o am, pentru faptul ca am avut ocazia sa vizitez Statele Unite ale Americii si faptul ca am putut sa petrec o luna intreaga acolo, vizitand locuri precum Washington DC, New York, Los Angeles si Las Vegas.


Surse imagini:



14 views

Recent Posts

See All
bottom of page