top of page
  • Chiriac Călin

Jurnal de călătorie-Spania

În toamna anului 2019, într-o dimineață răcoroasă de octombrie, mă aflam alături de părinții mei la bordul unui avion cu destinația Barcelona, Spania. Cu toții eram nerăbdători, întrucât avea să fie prima dată când ajungeam în ținuturile iberice.

După câteva ore de zbor liniștit, ieșind dintre nori, am avut parte de primul impact pe care îl are orașul asupra oricărui călător ce ajunge prima dată. Eram fascinat de modul în care clădirile erau așezate într-o armonie geometrică perfectă, urmând cu strictețe un model.



Prima destinație pe care am vizitat-o a fost, desigur, celebra Sagrada Familia, catedrala ce a devenit de-a lungul timpului un simbol al orașului. Imensa clădire este încă neterminată, deși se lucrează la ea din 1882. Biserica are 18 turnuri, în ordinea înălțimii reprezentând pe cei 12 apostoli, cei 4 evangheliști, Sfânta Fecioară și, cel mai înalt turn, pe Iisus Hristos. Turnul central al lui Iisus va avea montat pe el o cruce uriașă. Înălțimea totală, de 170 m, este cu un metru mai mică decât a unui deal de lângă Barcelona, deoarece Gaudi considera că lucrarea sa nu trebuie să fie mai mare decât cea a lui Dumnezeu.


Următorul popas a fost Placa Espana, o piață situată în centrul orașului, fiind vizibile deosebite sculpturi și piese istorice. La câteva sute de metri distanță se află Palatul Național, o clădire impresionantă adăpostind un muzeu, unde nu am avut acces din păcate. Spre lăsarea serii, am avut ocazia de a lua parte la un festival tradițional spaniol, chiar pe bulevardul din fața palatului. Astfel, fântâna de dimensiuni mari din fața clădirii ne-a oferit un splendid joc de lumini, un adevărat spectacol.







Următoarea dimineață, ne-am grăbit la gară pentru a prinde trenul de mare viteză, numit Renfe, ce avea să ne ducă la Madrid pentru a petrece ultimele zile ale sejurului. Odată ajunși acolo, prima locație vizitată a fost Plaza Mayor (Piața Principală). Plaza Mayor este piața principală a orașului, în jurul căreia se află clădiri frumoase care amintesc de arhitectura austriacă. Accentul este pus pe structura de lux Casa de la Panderia cunoscut pentru cele două spirearcuite. Și pretențiozitatea tradițională austriacă, care este accentuată de balcoanele îngrijite. Plimbându-ne de-a lungul străzilor și bulevardelor din zona centrului orașului, am descoperit partea modernă a orașului, cu clădiri înalte ce se pierdeau în nori.

Spre seară, fiind foarte aproape de celebrul stadion din Madrid, Santiago Bernabeu, am decis că nu putem rata ocazia și am ajuns chiar la porțile lui, de unde am putut observa fiecare detaliu. Spre norocul nostru, chiar în acea seară a avut loc o partidă în interiorul stadionului și fără a sta pe gânduri, am cumpărat bilete și am intrat. Conform așteptărilor mele, am avut parte de o experiență nemaitrăită de mine până atunci, de o atmosferă splendidă creată de zecile de mii de spanioli prezenți.


În ultima zi a călătoriei, cu puțin noroc, am reușit să ajungem să vedem și Palacio Real de Madrid (Palatul Regal din Madrid), reședința oficialǎ a Regelui Spaniei din Madrid și singura reședința a Ceremoniilor de Stat. Cu o suprafata de 135.000 metri pătrați și 3418 de camere, este cel mai mare palat regal din Europa. Exteriorul palatului adăpostește o mulțime de parcuri și grădini ce asigură prezența naturii în peisajul palatului.



De-a lungul călătoriei am avut ocazia să gust din mâncăruri tradiționale spaniole, precum Paella (orez cu fructe de mare) sau Gazpacho și Salmorejo (supereci din legume crude). Am rămas plăcut surprins de locuitorii țării, oameni amabili, prietenoși și pe care m-am putut baza de câte ori am avut nevoie de puțin ajutor.



Sursă imagini: Arhivă personală Chiriac Călin

9 views

Recent Posts

See All
bottom of page