top of page
  • Aramă Andreea

O privire de ansamblu...

Cine ar fi crezut că acest fenomen al pandemiei va dura atât de mult și va influența în diverse moduri viața fiecăruia dintre noi? Am auzit atât de multă lume în jurul meu spunând ”Vrem să revenim la viața dinainte de pandemie” sau ”la normalitate”. Dar care este definiția normalității? Fiecare vede normalitatea în felul lui. Ce e normal pentru mine nu e normal poate pentru ceilalți. În ceea ce mă privește, am luat totul ca atare fără să mă agit și fără să-mi creez singură gânduri negative, fără să stau în fiecare zi la televizor și să mă intoxic cu fel de fel de știri contradictorii. Am hotărât că trebuie să mă conformez și să respect toate măsurile de bun-simț care se impun în această situație fără precedent: să port mască, să păstrez distanța, să nu merg în locuri aglomerate, să mă informez din surse sigure, simple măsuri care m-au ajutat să trec cu ușurință peste această perioadă marcată de incertitudine.


Pandemia a însemnat și schimbări majore în toate domeniile de activitate, iar digitalizarea a devenit o necesitate. Cea mai afectată de pandemie a fost educația care a luat prin surprindere atât profesorii cât și elevii, silindu-i pe aceștia, ca peste noapte să-și însușească competențele digitale. Profesorii au fost nevoiți să ia această provocare ca atare și să se adapteze din mers pentru ca procesul de învățare să-și continue cursul firesc. Faptul că orele au avut loc în sistem online nu m-a afectat atât de mult, dar aș fi vrut ca acestea să fie mai interactive și mai incitante și să se schimbe poate ceva în maniera de predare. Deși este destul de obositor și nesănătos să stai concentrat în fața calculatorului cel puțin șase ore pe zi, am reușit să mă adaptez surprinzător de repede și să nu las această schimbare să stea în calea evoluției mele.

În concluzie, această pandemie reprezintă atât un examen al nervilor cât și al răbdării și eu sper că voi reuși să-l trec cu brio, dând dovadă de stăpânire de sine și optimism. Ce pot să spun acum, cu experiența acumulată de-a lungul acestei pandemii este că nu întrevăd nori pe cerul senin al adolescenței mele și că mă trezesc în fiecare zi cu bucuria de a mai da o filă din cartea vieții mele, așteptând cu nerăbdare provocările zilei de mâine...


10 views

Recent Posts

See All
bottom of page