top of page
  • Muscalu Mara

Interviu cu Mara Muscalu

Doamna de română ne-a spus să facem un proiect în care să vorbim cu mentorul nostru adică un copil din clasa a X-a. Eu am ales ca mentorul meu să fiu Mara Muscalu. În această seară o s-o invităm să răspundă la câteva întrebări legate de cum a fost pentru ea clasa a5-a.

Prima întrebare:

-Cum a fost examenul de trecere în clasa a 5-a și dacă mai ții minte ce note ai luat?

- Să știi, eu am dat numai la matematică examenul și cred că am luat 119 puncte din 150. Știu că nu eram foarte emoționată fiind și mai mică și fiindcă nu mai mersem la atât de multe olimpiade, nu eram atât de obișnuită. Am avut emoții pentru că totuși era un examen, dar nu eram eu foarte clar lămurită ce înseamnă el.

- Eu am fost foarte emoționată, examenul acesta însemna foarte mult pentru mine și mă bucur că l-am luat. Eu am dat la ambele materii și pot să zic că nu a fost atât de greu pentru că am avut aceste condiții în care nu am făcut școală așa că examenul a fost mai simplu ca în ceilalți ani.

A 2-a întrebare:

-Cum te-ai simțit când ai intrat prima oară in clasă?

- Păi nu cunoșteam pe nimeni și nu mă simțeam chiar foarte comfortabil. Pot să zic că îmi doream să mă întorc la colegii din clasele primare, dar, în timp, m-am acomodat și am început să mă înțeleg bine cu toți colegii.

- Și eu la fel, nu am avut nici un coleg din clasele primare în clasă și chiar m-a deranjat asta, dar, cu curaj, m-am dus la niște copii și pot să zic că acum mă înțeleg bine cu colegii.

A 3-a întrebare:

-Cum a fost colectivul vostru?

-Când treci de la clase primare la gimnaziu și apoi la liceu, colectivul devine din ce în ce mai bun. La gimnaziu a fost mult mai bine decât în clasele primare pentru că mă înțelegeam mai bine cu colegii, am avut momente în care chiar eram foarte uniți, de exemplu când îi susțineam pe băieții la meciuri pe care le aveau cu celelalte clase.

A 4-a întrebare:

-Cum te-ai acomodat cu profesorii?

-Eu mă înțelegeam destul de bine cu profesorii pentru că ei vor să te susțină, ei erau drăguți. S-a acomodat toată clasa foarte repede cu ei.

A 5-a întrebare:

-Care erau materiile tale preferate? De ce?

-Îmi plăceau multe materii de exemplu matematica, româna, geografia, franceza și sportul. Mie îmi plăcea matematica și pentru că doamna noastră preda foarte bine și o făcea să fie plăcută și din această cauză a ajuns să îmi placă. Îmi plăcea româna pentru că am descoperit atunci că eram foarte bună la ea și a început să mă pasioneze. Geografia a ajuns să îmi placă datorită doamnei profesor pentru că făcea materia să fie foarte frumoasă. Franceza mi-a plăcut mereu, de mică am vrut să fac franceza, îmi plăcea foarte mult cum sună și chiar voiam să învăț. Sportul era interesant deoarece eram foarte energică și adoram să alerg; domnul de sport ne zicea joculețe și îmi plăcea foarte mult. După cum vezi, contează foarte mult profesorii deoarece ei te fac să îți placă o materie.

- Materiile mele preferate sunt româna, biologia, istoria și engleza. Chiar este adevărat, contează foarte mult profesorii.

A 6-a întrebare:

-Ce materii nu îți plăceau? De ce?

- Nu țin minte să fi avut materii care să nu îmi placă, doar aveam materii care nu erau atât de speciale pentru mine

A 7-a întrebare:

- Cum te pregăteai pentru teste/ teze?

-La teze, stăteam în weekend și învățam să fiu sigură că știu materia, aproape tot weekend-ul. La teste, la unele materii deja știam lecția și nu trebuia să învăț atât de mult, cu o seară înainte citeam lecția să fiu sigura că o știu. La testele de la română învățam de mai demult, trebuia să învăț compuneri și dura ceva.

A 8-a întrebare:

-Ce media ai avut in clasa a5-a ?

- Știu că am avut media anuală 10.

A 9-a întrebare:

-Cât de ușor te-ai acomodat cu noii colegi?

- Nu mi-a luat foarte mult să mă acomodez cu colegii, am început de la colega de bancă și am tot extins cercul de prieteni cu care vorbeam.

A 10-a întrebare:

-La câte olimpiade ai mers în clasa a5-a și la ce materii?

-Am fost la câteva olimpiade, nu mai țin minte câte, știu că olimpiadele le-am dat doar la română și la matematică.

-Eu am fost la două olimpiade, ambele de matematică.

A 11-a întrebare:

-Cum îți împărțeai timpul?

-Eu aveam un program foarte strict, după ce îmi terminam temele mă culcam, eu nu pot să stau fără să dorm la prânz, după îmi începeam temele, mai învațam la unele materii.

A 12-a întrebare:

-De ce ai ales școala asta?

- Eu țin minte că am dat examenul la Racoviță, Negruzzi și Național. La Racoviță am luat un punctaj destul de bun dar nu am intrat. Intrasem la Negruzzi și Național, am ales Național pentru că așa m-am gândit eu că o sa fie mai bine și așa s-au gândit și părinții mei.

A 13-a întrebare:

- Cum vă distrați în pauză sau după ore?

- Mie îmi plăcea foarte mult să dansez, așa că în pauze eu dansam cu celelalte fete, vorbeam despre diferite emisiuni, ieșeam pe afară ne jucam tot felul de jocuri. Eu nu prea stăteam după ore că nu aveam timpul necesar.

A 14-a întrebare:

-Cum a fost pentru tine balul bobocilor de clasa a 5-a sau balul toamnei?

- Eu nu am fost la baluri. Dar chiar mi-ar fi plăcut să particip.

A 15-a întrebare:

-Cum ați petrecut sărbătorile, Crăciun, Paște, Haloween etc?

- De Haloween țin minte că ne-am costumat, toți eram foarte machiați, ca niște monștri. De Crăciun ne luam o costumație drăguța pe noi, ceva roșu cu verde, o căciulă, apoi împodobeam bradul, știu că ne lăsa sa ne decorăm și biroul.

Cred că asta a fost tot îți mulțumesc, pentru că mi-ai răspuns la toate întrebările despre clasa a 5-a dar și despre alți ani. Mi-ai dat niște sfaturi foarte bune pe care le voi respecta ca să trec cu brio de toate examenele.



9 views

Recent Posts

See All
bottom of page