top of page
  • Dascalita Diana

Interviu cu Andreea Aramă


1. Cum te-ai simțit când ai intrat în clasa a V-a ?


Eram în primul rând foarte bucuroasă întrucât am reușit să întru cu un punctaj maxim la testarea la matematică și al doilea cel mai bun punctaj la testarea la română! A fost o zi interesantă, întrucât bineînțeles, la început te întâlnești cu oameni noi pe care nu îi cunosti, cu profesori noi, există această discrepanta și desprindere bruscă de clasele primare! Odată ce intri în clasa a V-a începi să ai mult mai multe responsabilități, ai de făcut mai multe teme, ai de învățat la mult mai multe materii, trebuie să ai foarte mare grijă cum îți împarți timpul. De asemenea sistemul de notare se schimbă radical întrucât poți luat note de la 1 la 10 nu suficient, Fb sau B. Știu că prima dată când am întrat în clasă am început sa mă apropii mai ales de fete și să încerc se leg noi prietenii... Eram niște pusti foarte mici și drăgălași care începeau practic o nouă aventură împreună.😊


2. Cum ți se păreau profesorii în clasa a V-a ?


În prima fază am fost cumva surprinși de cât de mulți profesori aveam... Întrucât toți eram obișnuiți cu 2 maxim 3 profesori în școala primară. Fiecare profesor are personalitatea proprie și fiecare are anumite pretenții și așteptări de la elevi. Cel mai important în relațiile cu profesorii este să încerci sa faci o primă impresie foarte bună fapt care îți va fi de ajutor în viitor. Toți profesorii au calitățile lor și majoritatea știu sa îmbine utilul cu plăcutul, mai ales în această perioadă de școală online. În clasele mici profesorii sunt destul de indulgenți cu elevii întrucât nu s-au acomodat foarte bine, poate schimbarea regimului de învățământ a fost prea surprinzătoare pentru unii etc. Ce este bine de știut este faptul că mereu profesorul va încerca să te ajute în obținerea unei note sau medii mari. Ei nu vor deloc să ne pună note mici, dar asta depinde și de noi, elevii. Atâta timp cât ești constant, îți înveți lecțiile, îți faci temele și ești atent la ore nimeni nu are ce sa-ți reproșeze. Relația profesor elev este conturată de ambele părți, iar această relație trebuie să fie însoțită de respect. Chiar dacă uneori este greu să-i satisfaci pe toți cel mai bine este să încerci să păstrezi relații frumoase cu profesorii pentru a avea un viitor lipsit de griji în ceea ce privește școala. Totodată, dacă te înțelegi foarte bine cu profesorii, aceștia te vor ajuta mereu să crești, să te autodepășești. De exemplu, dacă un profesor găsește anumite calități în tine și un anumit potențial el te poate sprijini și îți poate da șanse să exersezi aceste calități și te faci chiar remarcată prin intermediul competițiilor școlare și al olimpiadelor.


3. Care a fost cel mai greu an de școală ?


Cel mai greu an pentru mine a fost clasa a VIII-a bineînțeles. Clasa a 8 a reprezintă un moment de cumpănă pentru fiecare elev, atunci este momentul în care el poate demonstra că își merita locul la liceul dorit. Dar pentru a ajunge la un liceu foarte bun este de asemenea nevoie de foarte foarte foarte multă muncă. Pentru mine clasa a VIII-a fost grea, recunosc, dar nu foarte stresantă. Foarte mulți elevi se confruntă cu stresul și emoțiile provocate de acest prim examen al "maturității" întrucât constată ca au foarte mult de învățat și că au adunat lacune în timpul anilor de gimnaziu, nefiind atenți la ore sau chiar nefăcând-și temele. Totodată aceasta clasă a VIII-a mi-a adus și mai multe surprize plăcute care au făcut anul și mai provocator. A fost pentru prima data când am reușit sa mă calific la 2 olimpiade naționale la română și geografie și astfel procesul de muncă s-a intensificat și volumul de muncă s-a triplat! Nu am resimțit stresul deoarece eu am fost foarte constantă pe timpul anilor de gimnaziu, adică am învațăt și am exersat cunoștințele dobândite! Dacă înveți constant, în clasa a VIII-a stresul dispare, întrucât tu știind deja informațiile necesare, tot ceea ce trebuie să faci este doar să le mai recapitulezi și să adaugi noțiunile noi! Fiind totodată obișnuită cu tensiunea olimpiadelor și a concursurilor școlare, nu am avut pic de emoții, fiind foarte încrezătoare în abilitățile și cunoștințele mele solide.


4. Ai participat la multe concursuri și olimpiade ? Ți-au fost utile ?


DA, am participat la foarte, foarte, foarte multe olimpiade și concursuri școlare de-a lungul anilor! Încă din clasele primare am participat la multe multe concursuri iar în clasa a cincea numărul concursurilor și olimpiadelor deja crescuse, odată cu adăugarea și studierea de noi materii! Olimpiadele sunt foarte utile întrucât te obisnuiește cu condițiile de stres, cu lucrul sub presiune și te învață să-ți controlezi emoțiile! Prin intermediul concursurilor și al olimpiadelor te poți face remarcată și ți se pot deschide noi oportunități. Dacă ajungi la olimpiade naționale, de exemplu, vei putea călători prin această țară frumoasă, vei putea descoperi și vedea și întâlni oameni și locuri noi și vei putea lega noi prietenii. Participarea la olimpiade pot spune că este cel mai bine plătit job din lume întrucât te învață o groază de lucruri, iar satisfacția este în cele din urmă imensă. Te invață să te autodescoperi, să-ți creezi un discurs structurat, să devii independent, să îți scoți în evidenta calitățile și abilitățile. Nu mai spunem că olimpiadele și concursurile ajută foarte foarte mult într-un dosar și într-un CV mai ales în timpul anilor de școală întrucât acest dosar plin de diplome te poate ajuta să obții mobilități în țări străine prin intermediul proiectelor Erasmus care, la fel, sunt extrem de benefice și de bogate în experiențe.


5. Care a fost modalitatea ta de învățare ? Care sunt tehnicile care te fac să înveți ușor?


Răspunsul la aceasta întrebare este diferit de la o persoana la alta. Există foarte multe modalități de a învăța rapid și eficient. Acest proces depinde de calitățile fiecăruia în parte. De exemplu eu învăț foarte ușor făcându-mi fișe, adică o sinteză a lecțiilor pe care le am de învățat. Totodată, pot spune ca am o memorie vizuală foarte dezvoltată. Acest tip de memorie, cred eu, am dobândit-o prin învățarea pentru olimpiada de limba romana întrucât acolo trebuie sa știi anumite formulări, structuri, citate și idei esențiale! Efectiv eu îmi iau pagina pe care o am de învațat o citesc, să zic, de vreo 5 ori și după încerc să reproduc în mare parte ce am citit. Eu prin acest proces îmi întipăresc imaginea în cap și după, când trebuie sa reproduc, văd foarte clar imaginea și structura informației! Bineînțeles că există numeroase metode de învățare prin fișe, prin memorare, prin a fi atent chiar la ore. Câteodată cel mai simplu lucru pe care poți sa- l faci este sa fii atent la ore în clasă și tu deja vei știi măcar un sfert din lecție încă din clasă. După nu mai ai decât să arunci o privire pe detalii și poți sa spui ca ești pregătit de ascultare sau de test. Trebuie să vezi ce calități ai, ce tip de memorie ai și după vei putea valorifica aceste date în procesul tău de învățare!


6. Care a fost cea mai frumoasă amintire din clasa a V-a? Dar cea mai urâtă ?


Cea mai frumoasa amintire din clasa a V-a, pentru mine a fost campionatul de fotbal al băieților care era un fel de tradiție a colegiului. De ce a fost cea mai frumoasa amintire? Pentru ca ne-am distrat foarte tare: băieții jucau foarte, foarte bine iar noi, fetele, îi încurajam, dansam și cântam pe marginea terenului. Deși nu pot spune că sunt vreo pasionată de fotbal, mi- a plăcut foarte mult finala campionatului întrucât trăiam fiecare gol pe care băieții noștri îl dădeau și ne enervam pentru fiecare gol pe care îl primeam! Bineînțeles exista și această luptă a orgoliilor extrem de mari, adică bineînțeles că fiecare clasă dorea să câștige, să aibă cele mai bune încurajări, dansuri etc. Aceste momente frumoase au fost însoțite și cu mici bătăi cu apă, întrucât era foarte cald iar băieții transpirau și aveau nevoie de muuultă apă și noi, fetele, veneam cu pahare și sticle pline de la baie și le dădeam pe ei. Aaceastă amintire frumoasă a culminat cu câștigarea campionatului de către echipa clasei noastre și am sărbătorit și ne am bucurat foarte mult de acea zi care ne- a ținut cu sufletul la gură! Nu pot spune că am avut amintiri urate! Pot spune chiar că clasa a V-a a fost cea mai frumoasă perioada din viața mea. Dacă ar fi totuși să amintesc o zi neplăcută care chiar m-a dezamăgit ar fi acea zi când am dat un test la informatica și am luat nota 8... Notă care pentru mine era nouă întrucât eram obișnuită doar cu 10 😊



8 views

Recent Posts

See All
bottom of page