top of page
  • Aramă Andreea

Experiența proiectului ERASMUS+

Proiectele Erasmus reprezintă nu doar o acțiune care va da bine în CV pe viitor, ci sunt mult mai mult de atât: sunt experiențe foarte folositoare care te dezvoltă, te responsabilizează și totodată îți deschide noi orizonturi și oportunități.

Acum 3 ani am decis să fac parte dintr-un astfel de proiect Erasmus+ care avea în vedere dezvoltarea capacităților și abilităților noastre jurnalistice. Acest proiect m-a ajutat foarte mult în crearea unei personalități puternice întrucât pe perioada desfășurării acestuia am învățat să formulez și să am un discurs bine construit și convingător, să realizez articole pe diferite teme de actualitate și totodată am dobândit noi cunoștințe în domeniul competențelor digitale care îmi vor fi foarte de folos într-o viitoare carieră.

Am avut parte, de asemenea, de o mobilitate în Polonia, unde am avut deosebita plăcere de a întâlni elevi și profesori din alte țări, cu diferite perspective și opinii cu privire la domeniul educațional. A fost foarte interesant să facem acest schimb de experiență și să comparăm școala noastră, din România și școala din alte țări europene precum Franța, Italia și Spania.


Mobilitatea în străinătate nu a fost nicidecum o vacanță, ci a fost o săptămână plină în care am îmbinat utilul cu plăcutul, fapt ce a făcut experiența una și mai frumoasă. Am fost împărțiți în echipe cu elevi din alte țări și am avut deci posibilitatea de a-mi exersa competențele de limbă engleză, de a afla lucruri noi despre sistemele educaționale din afara țării noastre și noi perspective asupra mediului în care trăim. Deși atât de diferiți și adunați din toate colțurile Europei, cu toții am reușit să legăm prietenii și să colaborăm astfel încât să ajungem la realizarea propriului nostru blog, post de radio și ziar.

Experiența în sine de a merge de unul singur într-o țară străină este una extrem de ofertantă, întrucât te învață să devii independent, responsabil, flexibil, deschis la provocări și înțelept. Trebuie să-ți porți singur de grijă și, cel mai important, să știi cum să-ți cheltuiești banii înțelept pe durata mobilității.

Într-un cuvânt, acest proiect a reușit să mă maturizeze și m-a învățat că trebuie să profit de orice provocare și oportunitate care mi se oferă, întrucât nu se știe niciodată când vom mai avea parte de astfel de experiențe. Experiența unui proiect Erasmus+ este una ce merită trăită la maximum, fiecare clipă fiind prețioasă și plină de însemnătate.

Recomand cu plăcere participarea la astfel de proiecte întrucât te fac mai ambițios și mai competitiv și ajută la dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare, de lucru în echipă și de scriere creativă. Abia aștept să vă povestiți și voi experiențele trăite în astfel de proiecte!

8 views
bottom of page