top of page
  • Rotariu Dragoș

Concursurile și olimpiadele de informatică în pandemie

Informatica este una dintre materiile mele preferate din cauza creativității și multitudinea posibilităților pe care le oferă. Obiectivul principal în rezolvarea unei probleme de informatică este să găsești un cod care să dea un răspuns corect în fiecare caz posibil. De asemenea, pe lângă corectitudine , el trebuie să fie și eficient iar cu cât el este mai rapid de compilat , cu atât obții mai multe puncte.


Călătoria mea cu informatica începe în clasa a noua , când ni s-a prezentat noțiunea de pseudocod și de algoritm . Pe atuncea nu eram atât de interesat de informatică , totuși m-am dus la orele de pregătire pe care le-a organizat profesorul de Informatică , domnul Gorea-Zamfir Claudiu Cristian fiind curios .

În orele suplimentare de informatică , profesorul a predat codul c++ care trebuia predat în clasa a 10-a . Nu m-am descurcat bine în primul semestru și voiam să renunț de multe ori, dar mama mea m-a împins să continui orele și să mai încerc să înțeleg lecțiile. Fără încurajările ei n-aș fi putut să continui să învăț la informatică.


Prin decembrie am reușit să devin mai bun la informatică cu ajutorul lui Matei Pânzariu și Langa Radu care mi-au explicat unele lecții și am reușit să mă calific în etapa județeană și să iau o mențiune la etapa locală .

Am muncit foarte mult , exersând cele mai recente lecții de informatică, iar toată această muncă a meritat pentru că am luat premiul trei la olimpiada județeană de informatică din martie 2020 . Din nefericire , după olimpiada județeană de informatică toți am intrat în carantină și nu s-a mai ținut etapa națională (oricum eu nu intram acolo dar totuși , e cam trist ) .



Odata cu carantina au venit un nou tip de concursuri de informatică , cele online . În aceste concursuri trebuie să trimiți pe un site specific coduri pentru fiecare problemă și primești puncte direct pentru cât de eficient și de corect este codul trimis. Unele concursuri precum osepi aveau mai multă securitate , altele nu prea. Aceste concursuri erau perfecte, ele demonstrau puterea informaticii și a internetului și puteai să participi de acasă .

În restul clasei a noua am participat la concursurile online rau-codder și empowersoft care au avut un nivel de dificultate foarte ridicat și trebuia să știi materia de clasa a unsprezecea pentru a putea lua un rezultat decent . Asta nu m-a făcut să renunț la informatică, iar în vacanța de vară am exersat materia de clasa a zecea cu ajutorul lui pbinfo, un site cu probleme de informatică, pentru a fi pregătit pentru olimpiada din 2021 sau dacă mai erau și concursuri asemănătoare ca rau-codder și empower soft .



În clasa a zecea s-au reluat orele de pregătire pentru olimpiada de informatică dar nu au durat mult și trebuia să învăț singur materia de clasa a unsprezecea, dar am ajuns la coadă care este la jumătatea materiei din acel an .

În locul de olimpiada normală de informatică, s-a dat Olimpiada pentru Excelență și Performanță în Informatică sau pe scurt osepi , care era complet online . Trebuia să am o aplicație specifică pentru ami filma ecranul și camera pe toată durata olimpiadei , video-ul cu ecranul și camera trebuia să fie de partu ore, iar acest detaliu era un dezastru care aștepta să se întâmple.

Am început concursul și-mi era frică de faptul că o să fiu văzut timp de partu ore. Am avut mari dificultăți cu video-ul încât nu aveam spațiul pe laptop și am stricat aplicația codeblocks încercând să-l mut din C în D . Totuși ei mi-au validat video-ul și nu mau eliminat din concurs, iar eu am primit în luna mai diploma cu premiul trei la osepi .



Ca anul trecut , am participat la concursul empowersoft , iar de data asta eram mai pregătit. Am reușit să iau o mențiune ce era un mare lucru pentru că anul trecut eram singurul care n-a luat niciun premiu în clasa a noua .

Concursurile de informatică online au fost foarte distractive și , deși au fost foarte grele , au făcut viața în pandemie mult mai ușoară încât mi-a dat ceva să fac acasă . Vara asta o să încerc să repet și să învăț toată materia de clasa a unsprezecea și poate ating și materia de a doisprezecea. Sper ca totul să decurgă bine !!!



Surse imagini:

1 view

Recent Posts

See All
bottom of page